Konferencija Biržų autobusų parke

autorius Solidarumas

Kovo 22 d. Lietuvos vežėjų profesinės sąjungos „Solidarumas“ atstovai iš Vilniaus vyko į konferenciją Biržų autobusų parke, kur susitiko su Biržų autobusų vairuotojų profsąjungos nariais ir jų pirmininku Gintaru Grigu. Susitikimo metu kalbėta apie konkrečias Biržų autobusų vairuotojų problemas, su kuriomis jie susiduria darbe. Nors pradžioje darbuotojai skeptiškai žvelgė į tai, kad galimos permainos, tačiau po ilgesnių diskusijų pripažino, kad daug ką tikrai reikėtų pagerinti jų darbo kokybėje.

Iš esmės daug problemų autobusų parkui kelia seni, trisdešimties ar net keturiasdešimties metų senumo autobusai, kuriuos vos ne kasdien po reisų tenka taisyti. Be to, patalpos, kuriose remontuojami autobusai, yra itin senos ir nemodernios, remonto prietaisai taip pat atgyvenę, o mechanikų darbo vietos atrodo pasibaisėtinai. Autobusų parko stovėjimo aikštelėje pilna duobių, tai tik dar labiau padidina autobusų gedimų riziką.

Patalpos, kuriose dirba mechanikai, yra neapšildomos, žiemą temperatūra jose būna tik kiek aukštesnė negu lauke. Ir tai tik maža dalelė problemų, su kuriomis kasdien susiduria Biržų autobusų vairuotojai. Vienas Biržų autobusų vairuotojų profsąjungietis netgi papasakojo, jog savomis rankomis po reisų turi tvarkyti savo autobusą, jei įvyksta koks nors gedimas.

Buvo paminėta svarbi finansinė problema – pusę milijono litų siekianti Biržų savivaldybės skola, kurios autobusų parkas niekaip negali išsireikalauti, nes savivaldybė neva neturi pinigų skolai grąžinti.

Vaikštant po autobusų parko teritoriją iškart pastebimas kontrastas tarp vos kelių naujesnių ir daugybės techniškai pasenusių, nurašymui skirtų autobusų, kuriais kasdien į kitus miestus tenka važinėti biržų gyventojams. Vairuotojai liūdnai pripažino, jog kartais keleiviai nesinaudoja Biržų autobusų parko paslaugomis iš principo ir verčiau jau renkasi papildomą valandą laukti autobusų iš kitų miestų, kuriais jiems kur kas maloniau važiuoti, nes juose veikia oro kondicionavimas, šildymas, mažiau triukšmo ir yra patogios sėdimos vietos.

Lietuvos vežėjų profsąjungos pirmininkas Petras Grėbliauskas, pavaduotojas Audrius Cuzanauskas – biržiečiams papasakojo apie transporto įmonių situaciją kituose Lietuvos miestuose, apie tai, kas jau yra pasiekta jų darbo sąlygų gerinimo srityje, bei ką galima būtų padaryti Biržų AP.

A. Cuzanauskas pabrėžė, jog biržiečiai turėtų būti aktyvesni, burtis į profesinę sąjungą, nes didžiausia problema – žmonių neveiksnumas ir abejingumas permainoms: kai nieko nedarai, niekas ir nesikeičia.

A. Cuzanauskas paragino Biržų autobusų vairuotojus kreiptis į centrinę Lietuvos vežėjų organizaciją visais svarbiais klausimais. „Visais įmanomais būdais stengsimės jums padėti“, – sakė jis. Planuojama apsilankyti ne tik autobusų parke, bet ir Biržų savivaldybėje bei kitose institucijose, su kuriomis galima būtų palaikyti socialinį dialogą ir kartu spręsti Biržų autobusų parko darbuotojų problemas. Akivaizdu, jog teks nuveikti daug darbų, kol Biržų autobusų vairuotojų gyvenimas ims gerėti, tačiau permainos yra labai realios ir pasiekiamos.

J.Kryžanauskas
{phocagallery view=category|categoryid=224}

Skirkite 1.2% GPM Darbuotojų paramos fondui ir 0.6% PS "Solidarumas".
KAIP SKIRTI?