V.Į. „Kelių priežiūra” profesinės sąjungos „Solidarumas” atstovai susitiko su Susisiekimo viceministru

autorius Solidarumas
viceminstras degutis

2018 m. birželio 22 d. V.Į. „Kelių priežiūra“ profesinės sąjungos „Solidarumas“ pirmininkas Rimtautas Ramanauskas, jo pavaduotojas Algimantas Medzevičius, teisininkas Vitalijus Jarmontovičius, ekonomistas Ričardas Garuolis susitiko su Lietuvos susisiekimo viceministru Ričardu Degučiu.

Susitikimo metu buvo aptarti svarbūs šios įmonės darbuotojams klausimai. Dėl vykstančių įmonėje pertvarkymų, jungiant vienuolika anksčiau savarankiškų kelių priežiūros įmonių į vieną, darbuotojai jaudinasi dėl savo ateities ir pradeda ieškoti darbo kitur. Todėl kyla pavojus, kad geri specialistai gali išeiti iš darbo, o jų netekusi įmonė negalės sėkmingai dirbti. Šiuolaikinė kelių priežiūros technika yra brangi, jos remontas šiuo metu labai pabrango, o neprityręs darbuotojas gali ją lengvai sugadinti.

Viceministras Ričardas Degutis užtikrino, kad planų privatizuoti šią įmonę nėra.

Profesinės sąjungos atstovai atkreipė dėmesį, kad po panašių pertvarkų Estijos valstybinės kelių priežiūros įmonėje darbuotojų skaičius smarkiai sumažėjo ir dabar neramiai laukiama šaltesnės žiemos, nes trūkstant darbuotojų ir technikos, eismas šalyje bus paraližiuotas. Pradėjus konkuruoti su privačiomis įmonėmis, kurios paprastai moka mažesnius atlyginimus ar net „vokelius“ savo darbuotojams, valstybinė įmonė buvo priversta mažinti sąnaudas t.y.  savo darbuotojų ir kelių priežiūros technikos skaičių. 

Estijos profesinės sąjungos atstovai, neseniai pakvietus Lietuvos profesinei Sąjungai Solidarumas” viešėję Lietuvoje, patarė sudaryti kolektyvinę šakos sutartį, nustatančią minimalius atlyginimus šakos darbuotojams. Transporto šakoje tai buvo spėta padaryti, todėl tokių problemų išvengta, o minimalus Estijos vairuotojų atlyginimas per mėnesį sudaro beveik 900 eurų ir kas metai pagal kolektyvinę šakos sutartį didinamas.

Viceministras sutiko, kad turi būti nustatytos bendros visiems rinkos žaidėjams taisyklės ir kolektyvinė šakos sutartis būtų geras sprendimas, jei ją pasirašytų ir privačios kelių priežiūros įmonės.

Profesinės sąjungos atstovai pastebėjo, kad darbdaviai, norintys dirbti skaidriai, pasirašytų kolektyvinę sutartį, nes kitaip jie pralaimėtų konkurencinę kovą nesąžiningiems darbdaviams. Valstybė turi ginti sąžiningus, mokesčius mokančius verslininkus ir kovoti su „šešėliu“, nes yra išlaikoma iš surenkamų mokesčių. Todėl jau dabar Lietuvos ūkio ministerijoje kartu su profesinėmis sąjungomis svarstomas Lietuvos verslo konfederacijos pasiūlymas keisti viešųjų konkursų tvarką taip, kad jų nelaimėtų mažiausius atlyginimus mokančios įmonės.

Susitikimo metu buvo aptarti įvairūs būdai kaip gerinti valstybinės įmonės „Kelių priežiūrą“ darbą.

 

Skirkite 1.2% GPM Darbuotojų paramos fondui ir 0.6% PS "Solidarumas".
KAIP SKIRTI?