Spausdinti

54210522 335565963751945 5331720685553188864 n

„Linavos“ ir profesinių sąjungų pasirašyta sutartis jau veikia – taikos sutartimi pasibaigė vienas darbuotojo ir vežėjo ginčas.

Tarpininkaujant Baltijos transporto profesinių sąjungų konfederacijos „Solidarumas“ (toliau BTPSK ,,Solidarumas") vadovui Gintarui Čiužui ir „Linavos“ sekretoriui transporto politikai Tomui Garuoliui pavyko surasti sprendimą vežėjo ir vairuotojo ginče dėl atlyginimo. Ginčas pasibaigė taikos sutartimi, sprendimui neprireikė nei valstybės institucijų įsikišimo, nei brangiai kainuojančių teisininkų konsultacijų.

Vairuotojas Jonas (pavardės pageidavo neskelbti) kreipėsi pagalbos į BTPSK „Solidarumo“ vadovą Gintarą Čiužą, nes darbdavys du mėnesius nemokėjo atlyginimo. Pretenzijos tarp darbuotojo ir darbdavio buvo abipusės – darbdavys turėjo pastabų dėl darbo kokybės ir darbo laiko, darbuotojas – dėl laiku neišmokėto atlyginimo. Abi ginčo pusės buvo pakviestos bendram pokalbiui – taip pavyko surasti abiem pusėms priimtiną sprendimą.

„Jei ne BTPSK „Solidarumo“ vadovas Gintaras Čiužas, greičiausiai nieko nebūčiau pešęs“, - pasakojo vairuotojas Jonas. Anot jo, profesinės sąjungos lyderis  tikrai padėjo rasti sprendimą iš sudėtingos situacijos – vairuotojui laiku negavus atlyginimo, nebuvo pinigų susiruošti į reisą naujoje įmonėje, trūko pinigų vairuotojo šeimos pragyvenimui.

BTPSK „Solidarumo“ vadovas G.Čiužas sako, jog pasirašius tarptautinio krovininio kelių transporto šakos kolektyvinę sutartį profesinės sąjungos turi kur kas daugiau galimybių spręsti darbuotojų problemas.

„Pasirašę susitarimą su „Linava“, darbdavių atstovus galime kviesti į bendras tarybas ar komisijas, kuriose sprendžiame kilusius ginčus, galime ieškoti palankesnių sprendimų“, - pasakojo G.Čiužas.

Kaip žinoma, vienas iš pirmųjų susitarimų su profesinėmis sąjungomis tarp Nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“, Baltijos transporto profesinių sąjungų konfederacijos „Solidarumas“  ir Lietuvos transporto darbuotojų profesinės sąjungos „Solidarumas“ buvo pasirašytas šių metų rugsėjį. Šis susitarimas vertinamas kaip žingsnis į priekį socialinio dialogo kelyje, kuriuo einant neturi būti ignoruojami nei vienos šalies interesai.

Pasirašyta kolektyvinė sutartis nustato mobiliųjų tarptautinio krovininio kelių transporto darbuotojų (vairuotojų), dirbančių įmonėse, dalyvaujančiose tarptautinio krovininio kelių transporto veikloje darbo, socialines ir ekonomines sąlygas ir garantijas. Derantis dėl šios sutarties bei ją sudarant buvo vadovaujamasi lygiavertiškumo ir šalių interesų pusiausvyros principais. Pasirašytoje sutartyje aptarti vairuotojų draudimo, darbo ir poilsio laiko, kitų garantijų klausimai. Taip pat numatoma, kaip yra sudaromos dvišalės tarybos ir komisijos, skirtos spręsti tarp darbdavių ir darbuotojų kylančioms problemoms.