Ieškota būdų kaip užtikrinti sklandų įmonės UAB „Vilniaus viešasis transportas“ darbą

autorius Ričardas

2022 m. gegužės 17 d. Lietuvos profesinei sąjungai „Solidarumas” pasiūlius įvyko nuotolinis susitikimas, kuriame dalyvavo Lietuvos profesinei sąjungai „Solidarumas” pirmininkės pavaduotoja Jovita Pretzsch, generalinis sekretorius Ričardas Garuolis, projektų vadovė Daiva Kvedaraitė, Vilniaus viešasis transportas” troleibusų darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkė Danuta Mickevičienė, UAB „Vilniaus viešasis transportas” profesinės sąjungos „Solidarumas” pirmininkas Jonas Petraška bei Vilniaus miesto administracijos direktoriaus pavaduotoja Danuta Narbut, UAB „Vilniaus viešasis transportas“ direktorius Darius Aleknavičius ir kiti atsakingi Vilniaus miesto savivaldybės ir šios įmonės atstovai.

Susitikimo metu buvo ieškoma būdų kaip išspręsti grėsmingą padėtį savivaldybei priklausančioje įmonėje UAB „Vilniaus viešasis transportas“, kurioje jau beveik metai neatnaujinama įmonės kolektyvinė sutartis, o pasipiktinę tuo, kad jų atlyginimai nėra indeksuojami taip, kai yra numatyta galiojančioje kolektyvinėje sutartyje, daugiau nei 700 vairuotojų pateikė pareiškimus, kad ketina stabdyti darbą, taip sukeldami grėsmę sklandžiam susisiekimo paslaugų tiekimui Lietuvos sostinėje. Daugiau skaityti čia ir čia.

Įmonės vadovas D. Aleknavičius teigė, suprantantis, kad vairuotojų trūksta dėl nepakankamų atlyginimų, todėl tapęs įmonės direktoriumi jis ėmėsi didinti vairuotojų atlyginimus. Pasak jo, atlyginimai įmonės vairuotojams yra keliami 11-18 proc. Kadangi jaunimas dėl autobusų vairuotojų darbo specifikos nenori dirbti, įmonėje ypač ženkliai yra didinamas atlyginimas naujiems vairuotojams.

Jis pažymėjo, kad šiuo metu darbo apmokėjimo sistema yra ta pati kaip ir senojoje įmonės kolektyvinėje sutartyje tik atsirado papildomi priedai, kurie didina vairuotojų atlyginimus.

Paklaustas, kodėl įmonės darbuotojams, kurie niekur iš savo savivaldybės ribų dirbti neišvyksta, yra mokami neapmokestinami priedai už „kilnojamojo pobūdžio darbą“, nors profesinės sąjungos tam nepritaria, nes dėl to nukenčia jų ligos išmokos ir pensijos, o visuomenė juos vertina kaip įteisintus „vokelius“, kuriais siekiama nemokėti mokesčių, įmonės vadovas atsakė, kad tokie priedai yra įteisinti, o juos moka ir kitos viešojo transporto įmonės, veikiančios Vilniuje.

Jis sutiko, kad šiuo metu vairuotojų atlyginimai yra nepakankami, bet daugiau juos didinti šiuo metu yra sunku dar dėl to, kad tenka konkuruoti ir su kitais privačiais vežėjais.

D. Aleknavičius pareiškė neprieštarausiąs pasiūlymui sudaryti Vilniaus viešojo transporto šakos sutartį, kuri nustatytų mažiausius minimalius atlyginimus ir suvienodintų darbo ir apmokėjimo sąlygas, jei profesinės sąjungos jį pateiktų.

Paklausta, ką įmonės UAB „Vilniaus viešasis transportas“ savininkė Vilniaus savivaldybė ketina daryti, kad būtų išspręsti nesutarimai tarp profesinių sąjungų ir įmonės vadovybės, kurie gresia sklandžiam susisiekimo paslaugų teikimui Vilniaus mieste, ir pagaliau būtų sudaryta nauja kolektyvinė sutartis, Vilniaus administracijos direktoriaus pavaduotoja D. Narbut atsakė, kad savivaldybė nesikiša į įmonės vidinius reikalus ir visiškai pasitiki įmonės vadovu D. Aleknavičiumi.

Skirkite 1.2% GPM Darbuotojų paramos fondui ir 0.6% PS "Solidarumas".
KAIP SKIRTI?