Spalio 3 d. Vilniuje prasidės viešojo transporto streikas

autorius Ričardas

2022 m. rugsėjo 15 d. UAB „Vilniaus viešasis transportas“ profesinės sąjungos pirmininkas Algirdas Markevičius įteikė šios įmonėms direktoriui Dariui Aleknavičiui ir Vilniaus savivaldybės administracijos direktorei Linai Koryznienei įspėjimą apie būsimą streiką, kuris įvyks šių metų spalio 3 d., jei nebus patenkinti darbuotojų reikalavimai padidinti atlyginimus 10 proc. ir sudaryti kolektyvinę sutartį.

Šios įmonės vadovybė jau metai nenori pratęsti ar sudaryti naujos kolektyvinės sutarties.

Pasinaudojusi tuo, kad dėl pandemijos ir Nepaprastosios padėties įvedimo streikai buvo uždrausti, o profesinė sąjungą negalėjo dėl to pasinaudoti Lietuvos Darbo kodekse suteikta teise streikuoti, jei darbdavys atsisako sudaryti kolektyvinę sutartį, šios įmonės vadovybė pradėjo siekti dar labiau pabloginti darbuotojų darbo ir apmokėjimo sąlygas, nors įmonėje nuolatos trūksta vairuotojų.

Tiek įmonės vadovybė, tiek įmonę valdančios savivaldybės atstovai atsisakydavo tęsti europinį socialinį dialogą su darbuotojų atstovais – profesinėmis sąjungomis, nepaisant to, kad profesinės sąjungos rengė piketus ir mitingus prie Vilniaus savivaldybės ar net nakvojo prie įmonės direktoriaus durų ir Europos aikštėje prie sostinės savivaldybės.

2021 m. spalio 18 d. UAB „Vilniaus viešasis transportas“ profesinė sąjunga paskelbė streiką.

2022 m. vasario 1 d. Vilniaus apygardos teismas apeliacine tvarka išnagrinėjęs civilinę bylą Nr. e2A-559-ó43/2022 Dėl 2021-10-18 paskelbto streiko teisėtumo pripažino šį streiką teisėtu.

2022 m. rugsėjo 13 d. Seimui priėmė nutarimą, kad Nepaprastoji padėtis galioja tik Lietuvos pasienyje, todėl nebeliko kliūčių streikuoti Vilniaus mieste.

Kadangi 2022 m. gegužės 24 d. Vilniaus apygardos teismas apeliacine tvarka išnagrinėjęs civilinę bylą Nr. e2A-1327-643/2022 nustatė, kad UAB “Vilniaus viešasis transportas” profesinė sąjunga streiko metu privalo užtikrinti pusę iki streiko teikiamų transporto paslaugų, todėl neterminuoto streiko metu važinės kas antras autobusas ir troleibusas.

Tokiu būdu dėl Vilniaus savivaldybei priklausančios savivaldybės veiksmų, pažeidžiant europinio socialinio dialogo principus, ir nenoro gerinti vairuotojų darbo ir apmokėjimo sąlygas, kai kainos muša visų laikų augimo rekordus, vilniečiams ir sostinės svečiams teks kęsti grūstis viešajame transporte ir dvigubai ilgiau laukti viešojo transporto.

2022 m. rugsėjo 20 d. Lietuvos profesinės sąjungos „Solidarumas“ pirmininkė Kristina Krupavičienė, UAB „Vilniaus viešasis transportas“ profesinės sąjungos pirmininkas Algirdas Markevičius ir UAB „Vilniaus viešasis transportas“ streiko komiteto nariai Andželina Jastremska ir Grigorijus Pliaskovskis surengė Naujienų agentūros BNS patalpose spaudos konferenciją, kurioje atskleidė kodėl buvo nuspręsta surengti streiką.

Šiuo metui vairuotojai yra priversti dirbti viršvalandžius savo sveikatos ir keleivių bei kelių transporto saugumo sąskaita, nepaisant to, kad Valstybinė darbo inspekcija (VDI) atlikusi įmonėje tyrimą nurodė, kad viršvalandžių kiekis šioje įmonėje viršija leistinas Lietuvos įstatymai leidžiamas ribas.

Nors vairuotojų trūksta įmonės vadovybė didina ne vairuotojų, o administracijos darbuotojų skaičių ir jų atlyginimus, o pagalbinius darbuotojus, kurie užtikrintų vairuotojams sąlygas pietų metu ramiai pavalgyti ir pailsėti, atleidžia iš darbo.

Įmonės vadovybė išleidžia dideles įmonės lėšas prabangioms konferencijoms ir įvairiems nesuprantamiems tyrimams, kaip pritraukti į įmonę dirbti vairuotojus, nors galėtų nemokamai išspręsti vairuotojų trūkumo klausimą, jei įsiklausytų į profesinės sąjungos pasiūlymus.

Lietuvos profesinės sąjungos „Solidarumas“ pirmininkė Kristina Krupavičienė pabrėžė, kad ypač skandalingas yra įmonės direktoriaus D. Aleknavičiaus bandymas įvesti apmokėjimo už darbą nustatymo sistemą, kurioje darbuotojų atstovai – profesinės sąjungos nedalyvautų, o direktorius galėtų savavališkai skirti arba neskirti priedus už darbą, vadovaudamasis ne darbuotojų darbo rezultatais, o savo norais.

Pasak jos, tai pažeistų esminius europinius socialinio dialogų.

Profesinių sąjungų atstovai pareiškė, kad yra pasiruošę derėtis, bet Vilniaus savivaldybės ir jai priklausančios įmonės vadovybės atsisakymas spręsti darbuotojų ir tuo pačiu įmonės problemas verčia juos streikuoti ir sudaryti nepatogumus vilniečiams.

Visą spaudos konferenciją žiūrėti čia:

Tai bus jau antras darbuotojų streikas Vilniaus savivaldybei priklausančioje viešojo transporto įmonėje. Pirmasis streikas vyko prieš dvidešimt metų, kai sostinės meru buvo Rolandas Paksas.

Pateikiame 2021 m. spalio 18 paskelbto streiko, kuris prasidės 2022 m. spalio 3 d. įmonėje UAB „Vilniaus viešasis transportas“ reikalavimus:

  1. Visiems bendrovės darbuotojams darbo užmokestį padidinti 10 procentų.
  2. Darbo apmokėjimo sistemą nustatyti kolektyvinėje sutartyje.
  3. Priemoką už saugų ir reguliarų eismą, kultūringą keleivių aptarnavimą ir darbą be pažeidimų perkelti į valandinį darbo užmokestį. Nemažinti kitų darbo apmokėjimo sistemoje numatytų darbo užmokesčio priedų.
  4. Remonto dirbtuvių, kontaktinių tinklų ir kabelinių linijų, elektros pastočių darbininkų ir operatorių ir pagalbinių veiklų darbininkų ir operatorių darbo apmokėjimo sistemoje panaikinti 8,  9 ir 10 lygius, suteikiant minėtų lygių darbuotojams 7 lygį. Priemoką už darbo kokybę perkelti į darbuotojo valandinį darbo užmokestį.
  • Kontaktinių tinklų ir kabelinių linijų, elektros pastočių darbininkų darbo apmokėjimo sistemoje nustatyti apmokėjimą už reklamos aptarnavimą.
  • Panaikinti UAB „Vilniaus viešasis transportas“ darbuotojo darbo apmokėjimo sistemos 6 priedą „Pažeidimų, kuriuos padarius autobuso ir troleibuso vairuotojui mažinama priemoka už saugų ir reguliarų eismą, kultūringą keleivių aptarnavimą ir darbą be pažeidimų, darbininkams mažinama priemoka už darbo kokybę“.
  • Priimamą į darbą asmenį darbdavys pasirašytinai supažindina su Kolektyvine sutartimi. Kiekvieno mėnesio pirmąją savaitę darbdavys raštu informuoja UAB „Vilniaus viešasis transportas“ darbuotojo profesinę sąjungą apie naujai priimtus darbuotojus.
  • Visi, su šios Kolektyvinės sutarties vykdymu susiję klausimai, o taîp pat lokaliniai teisės aktai šios Kolektyvinės sutarties galiojimo metu derinami su UAB „Vilniaus viešasis transportas“ darbuotojo profesinės sąjungos įgaliotu asmeniu.
  • Bendrovės Darbo tvarkos taisyklės derinamos su UAB „Vilniaus viešasis transportas“ darbuotojų profesine sąjunga.
  • Lietuvos Respublikos įstatymuose ir šioje Kolektyvinėje sutartyje nustatytavarka darbdavys privalo derinti su UAB „Vilniaus viešasis transportas“ darbuotojo profesinės sąjungos įgaliotu asmeniu naujus ir esamus pareiginių nuostatų pakeitimo projektus. Darbuotojo pareigybių, nurodytų šios Kolektyvinės sutarties 2 priede, pareiginiai nuostatai nederinami.
  • Darbuotojai, išrinkti į UAB „Vilniaus viešasis transportas“ darbuotojo profesines sąjungos atstovaujamuosius organus, laikotarpiui, kuriam jie išrinkti, ir šešis mėnesius po ją kadencijos pabaigos negali būti atleisti iš darbo darbdavio iniciatyva ar darbdavio valia ir jo būtinosios darbo sutarties sąlygos negali būti pablogintos, palyginti su ankstesnėmis jo būtinosiomis darbo sutarties sąlygomis ar palyginti su kito tos pačios kategorijos darbuotojo būtinosiomis darbo sutarties sąlygomis, be Lietuvos Respublikos Vyriausiojo valstybinio darbo inspektoriaus įgalioto Valstybinės darbo inspekcijos teritorinio skyriaus (toliau VDI), kuriam priklausančioje teritorijoje yra darbdavio darbovietė, vadovo sutikimo. Prieš kreipiantis į VDI vadovą dėl šiame punkte numatyto sutikimo darbdavys privalo kreiptis į UAB „Vilniaus viešasis transportas“ darbuotojų profesinę sąjungą šios Kolektyvinės sutarties 47 punkte nustatyta tvarka. Atstovaujamaisiais organais laikoma: UAB „Vilniaus viešasis transportas“ darbuotojo profesines sąjungos taryba (dvidešimt penki nariai) bei minėtos profesinės sąjungos tris komitetai, turintys ne daugiau kaip po  vienuolika komiteto narių.
  1. Darbdavys negali atleisti iš darbo savo iniciatyva (išskyrus, kai įsiteisėja teismo nuosprendis, kuriuo darbuotojas nuteisiamas už tyčinį nusikaltimą) darbuotojo, UAB „Vilniaus viešasis transportas“ darbuotojo profesinės sąjungos nario, negavęs profesinės sąjungos atstovaujamojo organo išankstinio sutikimo. Darbdaviui paprašius, darbuotojo profesinė sąjunga įsipareigoja informuoti darbdavį raštu ar darbuotojas, kurį planuojama atleisti, yra UAB „Vilniaus viešasis transportas“ darbuotojų profesinės sąjungos UAB „Vilniaus viešasis transportas“ darbuotojų profesinės sąjungos narys. Ši nuostata netaikoma:
  2. darbuotojui, UAB „Vilniaus viešasis transportas“ darbuotojo profesinės sąjungos nariui, su kuriuo priimant juos į darbą nustatyta tvarka sulygta dėl išbandymo laikotarpio, išbandymo laikotarpio metu;
  3. darbuotojui, UAB „Vilniaus viešasis transportas“ darbuotojo profesinės sąjungos nariui, kuris atleidžiamas iš darbo mažinant darbuotojo skaičių dėl ekonominių ar technologinių priežasčių arba dėl darbovietės struktūrinių pertvarkymų, jei po konsultacijų su UAB „Vilniaus viešasis transportas“ darbuotojo profesine sąjunga sutarta dė1 konkrečių darbuotojų atleidimo;
  4. darbuotojui, kuris pasirodė darbe neblaivus (nustatytas didesnis nei 0,2 promilės neblaivumas);
  5. vairuotojui, kuris transporto priemonę vairavo neblaivus;
  6. darbuotojui, savo tyčiniais veiksmais padariusiam bendrovei materialinę žalą: įvykdžiusiam turto vagystę (žala daugiau kaip 30 Eur), sugadinusiam turtą (žala daugiau kaip 150 Eur).

Pastaba. Siekiant nustatyti ar darbuotojas nėra apsvaigęs nuo alkoholinių gėrimų, jis yra tikrinamas alkotesteriu, kuriam atlikta metrologinė patikra. Darbuotojui, kuriam nustatytas neblaivumo faktas, leidžiama per valandą nuo protokolo surašymo pasitikrinti medicinos įstaigoje.

  1. Jei dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės paskelbtos ekstremalios situacijos ir (ar) karantino, ar dėl objektyvių priežasčių negalint darbuotojams suteikti darbo sutartyse sulygto darbo, gali būti sutrumpintas visos bendrovės arba jos pavienių padalinių darbo laikas skelbiant prastovą. Prastovos skelbimo tvarka, apimtis, apmokėjimas ir skelbiamos prastovos laikotarpis turi būti derinami su UAB „Vilniaus viešasis transportas“ darbuotojo profesine sąjunga. Darbuotojams prastova gali būti skelbiama tik išnaudojus visas įmanomas darbo organizavimo formas bei būdus, įskaitant ir kvalifikacijos tobulinimą nuotoliniu būdu arba darbuotojams raštu atsisakius dirbti kito pasiūlytą darbą. Paskelbus bendrovėje prastovą ir jos laikotarpiu draudžiama darbą priimti naujus darbuotojus.
  2. Apmokomos specialios pertraukos suteikiamos:
  3. darbuotojams, kurie dirba su video terminalais (su įrenginiais, turinčiais monitorių ir klaviatūrą, pvz. kompiuteriais) nepertraukiamai dirbti prie video terminalo galima ne daugiau kaip 1 val. Dirbant 8 va1. darbo dieną, suteikiamos specialios 10 min. trukmės pertraukos, nustatomos po 1 val. nuo darbo su video terminalu pradžios. Dirbant 12 val. darbo dieną (40 va1. darbo savaitę), specialios pertraukos pirmosioms 8 val. nustatomos pagal 8 val. darbo pamainos režimą, likusias 4 val. po kiekvienos darbo valandos daroma 15 min. pertrauka;
  4. darbuotojams, kurie dirba lauke arba nešildomose patalpose, kai aplinkos temperatūra žemesnė kaip —10 laipsnių Celsijaus, arba nešildomose patalpose aplinkos temperatūra žemesnė kaip + 4 laipsniai, ne rečiau kaip kas pusantros valandos suteikiamos ne trumpesnes kaip 10 minučių pertraukos. Aplinkos temperatūra nukritus žemiau kaip minus 20 laipsnių Celsijaus, ne rečiau kaip kas valandą ne trumpesnes kaip 15 minučių pertraukos.
  5. darbuotojams dirbant lauke, kai aplinkos temperatūra aukštesnė kaip +28 laipsniai, ne rečiau kaip kas pusantros valandos suteikiamos ne trumpesnes kaip 15 minučių pertraukos.
  6. remonto dirbtuvių darbuotojams po 2 darbo valandų suteikiamos 10 minučių pertraukos darbingumui atstatyti, apsaugoti darbuotojus nuo nuovargio, įtampų ir pervargimo ir fiziologinėms reikmėms atlikti. Aukščiausia leistina oro temperatūros riba dirbant patalpose, kai darbas nereikalauja didelės fizinės įtampos turi būti ne didesnė kaip 28 laipsniai, dirbant sunkų fizinį darbą ne didesnė kaip 26 laipsniai.
  7. Vairuotojų, išskyrus vairuotojus-sargus, darbas organizuojamas taip, kad kiekvieną savaitę vairuotojas dirbtą ne daugiau penkias dienas su ne mažiau kaip dviem poilsio dienomis. Skirti dirbti šešias darbo dienas per savaitę (7 kalendorines dienas) galima tik su vairuotojo raštišku sutikimu ir nepažeidžiant LR darbo kodekse numatytų darbo ir poilsio režimo reikalavimų.
  8. Mokamo laiko, skirto autobusui ar troleibusui paruošti ir kasdien prižiūrėti, trukmė nustatoma atskirai vasaros ir žiemos sezonui, suderinus su UAB „Vilniaus viešasis transportas“ darbuotojo

profesine sąjunga. Aptarnaujant maršrutus pertraukiamais grafikais, papildomai skirti paruošiamojo laiko vasaros (balandis—spalis) metu ir žiemos (lapkritis—kovas) metu, suderinus su UAB „Vilniaus viešasis transportas“ darbuotojo profesine sąjunga.

  1. Vairuotojams, išskyrus aptarnaujančius specialiuosius maršrutus, suteikiama viena į darbo laiką neįskaitoma ne trumpesnė kaip 30 min. ir ne ilgesnė kaip 60 min. pertrauka pailsėti ir pavalgyti. Ši pertrauka turi būti suteikta ne vėliau kaip po penkių valandų darbo. Jeigu vairuotojui ne dėl jo kaltės lieka mažiau nei 30 min. pietų pertraukos laiko, visas pietų pertraukos laikas įtraukiamas į jo darbo laiką. Jeigu vairuotojui liko mažiau kaip 15 min. pietų pertraukos pavalgyti ir pailsėti, vairuotojas turi teisę, informavęs bendrovės budinčias tarnybas, nevykti į sekantį reisą. Apie tokį sprendimą vairuotojas turi informuoti bendrovės tarnybas ne vėliau kaip prieš 30 min. iki  planuojamo sustojimo pertraukai pavalgyti ir pailsėti. Darbuose, kur dė1 darbo sąlygų negalima daryti pertraukos pailsėti ir pavalgyti, darbuotojui suteikiama galimybė pavalgyti darbo metu. Tokia pietų pertrauka įskaitoma į darbo laiką ir apmokama pagal bendrovėje galiojančią Darbuotojo darbo apmokėjimo sistemą.
  2. Darbuotojams aukštesnę ar žemesnę nei turėtą kvalifikacinę kategoriją nustato bendrovės vadovo sudaryta Darbuotojo kvalifikacijos vertinimo (atestavimo) komisija (toliau   Komisija), kuri sudaroma iš vienodo administracijos ir UAB „Vilniaus viešasis transportas“ darbuotojo profesinės sąjungos deleguotų atstovų skaičiaus. Komisija taip pat rekomenduoja bendrovės vadovui sumažinti darbuotojų bendrovei padarytą materialinę žalą ar nuo jos atleisti, tvirtina ir/ar keičia vairuotojus, kurie dirbs su naujomis (iki trejų metų) transporto priemonėmis, vadovaujantis Transporto priemonių (autobusų ir troleibusų) skyrimo vairuotojams tvarka, suderinta su UAB „Vilniaus viešasis transportas“ darbuotojų profesine sąjunga. Komisija dėl kvalifikacinių lygių/klasių peržiūrėjimo renkasi kas pusmetį ir nustato klasių/lygių suteikimo skaičių. Komisija savo darbe vadovaujasi darbdavio patvirtintais veiklos nuostatais, kurie turi būti suderinti su UAB „Vilniaus viešasis transportas“ darbuotojo profesine sąjunga.
  1. Kasmetinių atostogų laiku darbuotojams paliekamas jo vidutinio darbo užmokestis.
  2. Apskaičiuojant darbuotojo vidutinį darbo užmokestį skaičiuojamasis laikotarpis yra trys paskutiniai kalendoriniai mėnesiai, einantys prieš tą mėnesį, už kurį (ar jo dalį) mokamas vidutinis darbo užmokestis. Darbuotojo vidutinis darbo užmokestis apskaičiuojamas iš skaičiuojamojo laikotarpio užmokesčio, apskaičiuoto už atliktą darbą ar dirbtą laiką, įskaitant visas darbo apmokėjimo rūšis.
  3. Jeigu darbuotojas dėl priverstinės prastovos, tarpsezoninio laikotarpio, ligos, atostogų vaikui prižiūrėti, dirbanti moteris dėl nėštumo bei gimdymo atostogų skaičiuojamuoju laikotarpiu neturėjo uždarbio, vidutinis darbo užmokestis skaičiuojamas iš uždarbio, gauto paskutinius 3 mėnesius, einančius prieš priverstinės prastovos, tarpsezoninio laikotarpio, ligos, atostogų vaikui prižiūrėti, kol jam sueis 3 metai, ar nėštumo bei gimdymo atostogų pradžią.
  4. Jeigu darbdavys uždelsė atsiskaityti už kasmetines atostogas, laikotarpio, kurį buvo uždelsta atsiskaityti, pridedamas prie kitų kasmetinių atostogų, jeigu darbuotojas pateikia prašymą per pirmas 10 darbo dienas po kasmetinių atostogų.
  5. Susidaręs nepanaudotų kasmetinių atostogų likutis darbuotojui suteikiamas iš naujo kitu šalių susitartu laiku, bet tais pačiais metais. Jei darbuotojas raštu pageidauja, ši atostogų dalis gali būti perkelta ir pridėta prie kitų darbo metų atostogų.
  6. Darbuotojo atstovai saugai ir sveikatai laikotarpiu, kuriam jie išrinkti, ir šešis mėnesius po jų kadencijos pabaigos negali būti atleisti iš darbo darbdavio iniciatyva ar darbdavio valia ir jų būtinosios darbo sutarties sąlygos negali būti pablogintos negavus UAB „Vilniaus viešasis transportas“ darbuotojo profesinės sąjungos sutikimo.
  7. Šalys rengia ir finansuoja profesines ir kitas šventes, o taip pat kultūrines, sporto ir pažintines keliones (įskaitant transporto išlaidas). Renginiai derinami su UAB „Vilniaus viešasis transportas“ darbuotojų profesine sąjunga. Šio punkto įgyvendinimo reikmėms darbdavys skiria iki 1,5 proc. praėjusių metų balansinio pelno. Šalys šias lėšas naudoja bendru sutarimu, lėšų naudojimo planą šalys suderina iki kiekvienų metu balandžio 1 dienos.
  8. Kolektyvinė sutartis įsigalioja nuo 20.. m………… d. ir galioja 30 mėnesio su galimybe pratęsti

jos galiojimą dar 12 mėnesių. Pasibaigus Kolektyvinės sutarties galiojimo terminui, ko1 bus suderėta nauja sutartis, šalys laikosi šios Kolektyvinės sutarties.

UAB „Vilniaus viešasis transportas“ darbuotojų darbo apmokėjimo sistema.

  • Bendrovėje taikoma Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtinta minimalioji mėnesinė alga ir/ar minimalusis valandinis atlygis, mokamas už nekvalifikuotą darbą, kuriam atlikti nekeliami jokie specialūs kvalifikaciniai įgūdžiai ar profesiniai gebėjimai.
  • Nekvalifikuoti darbai nustatomi vadovaujantis Lietuvos profesijų klasifikatoriumi.
  • Nekvalifikuoto darbo mėnesinis darbo užmokestis, įskaitant visus priedus ir priemokas (bruto), negali būti mažesnis nei 1,1 nuo nustatyto MMA.
  • Kvalifikuoto darbo mėnesinis darbo užmokestis, įskaitant visus priedus ir priemokas (bruto), negali būti mažesnis nei 1,7 nuo nustatyto MMA.

Priedai mokami šios sistemos 1-5 prieduose nurodytais dydžiais.

  • Šios sistemos 1-5 prieduose numatytos metinės sveikatingumo priemokos mokamos darbuotojams, jeigu jie dirbo visą apskaitinį laikotarpį nuo gruodžio 1 d. iki lapkričio 30 d. ir per šį laikotarpį sirgo ne daugiau kaip 14 darbo dienų. Metinė sveikatingumo premija mokama gruodžio mėnesį.
  • Mėnesinės algos ar valandiniai atlygiai indeksuojami nuo kito mėnesio, kai indeksuojama Viešųjų paslaugų teikimo sutartyje nurodyta/os 1 km ridos savikaina/os.

Darbdavys apie 1 km ridos savikainos indeksavimą informuoja per 5 darbo dienas UAB „Vilniaus viešasis transportas“ darbuotojų profesinę sąjungą ir pradeda derybas dėl darbo užmokesčio indeksavimo.

Siekiant užtikrinti darbo apmokėjimo sistemos principų įgyvendinimą, atlyginimai peržiūrimi kas 6 mėnesiai, kiekvienais metais balandžio ir spalio mėnesiais.

  • Peržiūrint atlyginimus, atsižvelgiama į makroekonominės situacijos pokyčius, bendrovės ūkinės-finansinės veiklos rezultatus, šalies vidutinio darbo užmokesčio ir Viešųjų paslaugų teikimo sutarties indeksavimo pokyčius.
  • UAB „Vilniaus viešasis transportas“ pateikta informaciją apie numatomas darbo užmokesčio tendencijas, dabartinę ir būsimą įmonės veiklą, ekonominę padėtį, įskaitant informaciją, pagrįstą įmonės finansinėmis ataskaitomis ir metiniu pranešimu.
  • Mėnesinės algos ar valandiniai atlygiai indeksuojami derybose sutartu dydžiu, bet ne mažesniu kaip 50 proc. indeksuotos Viešųjų paslaugų teikimo sutarties 1 km ridos savikaina/os ir ne didesniu, nei indeksuota Viešųjų paslaugų teikimo sutarties 1 mm ridos savikaina/os.
  • Derybose dê1 darbo užmokesčio šalys veikia vadovaudamosi pateikta informacija ir prisiima visą atsakomybę už savo veiksmus, o nesusitarus darbuotojų atstovai turi teisę kelti kolektyvinį ginčą.
  • Į rezervą (pasyvusis budėjimas darbo vietoje) paskirtiems autobusų, autobusų ir troleibusų ar troleibusų vairuotojams mokama 100 proc. ją valandinio atlygio su priedu už kvalifikacinę klasę.
  • Vairuotojams už nustatytą kasdienį parengiamąjį—baigiamąjį ir kasdienį sveikatos patikrinimo laiką mokamas valandinis atlygis su priedais už darbo sudėtingumą ir kvalifikacinę klasę.

Jei vairuotojams ne dėl ją kaltės lieka mažiau nei 30 min. pietų laiko, vairuotojams mokama 10 EUR priemoka už kiekvieną tokį kartą. Ši priemoka vairuotojo atsiskaitymo lapelyje turi būti pažymėtas atskira grafa.

  • Sumažinus darbuotojo skaičių struktūriniame padalinyje ar neužpildžius esamų etatų skaičiaus, bet nesumažėjus darbo apimtims, ir dėl to sutaupius darbo užmokesčio 1ėšų, darbo užmokestis to padalinio darbuotojams darbdavio nuožiūra turi būti didinamas ne mažiau kaip 15 proc., bet ne daugiau kaip 30 proc. sutaupytos sumos.
  • Darbuotojams aukštesnę ar žemesnę nei turėta kvalifikacinę kategoriją nustato bendrovės vadovo sudaryta Kvalifikacijos įvertinimo (atestavimo) komisija (toliau Komisija), kuri dėl kvalifikacinių kategorijų peržiūrėjimo renkasi kas pusmetį.
  • Už 2 (dvi) pirmąsias kalendorines nedarbingumo dienas, sutampančias su darbuotojo darbo grafiku, mokama 62,06 proc., o UAB „Vilniaus viešasis transportas“ darbuotojo profesinės sąjungos nariams 75 proc., dydžio gavėjo vidutinio darbo užmokesčio ligos pašalpa iš darbdavio lėšų.
  • Už viršvalandinį darbą ir darbą poilsio ir švenčią dienomis mokama Lietuvos Respublikos darbo kodekso 144 straipsnyje nustatyta tvarka:
  • už darbą poilsio dieną, kuri nenustatyta pagal darbo pamainos grafiką, mokamas dvigubas darbuotojo darbo užmokestis;
  • už darbą švenčių dieną mokamas dvigubas darbuotojo darbo užmokestis;
  • už darbą naktį mokamas pusantro darbuotojo darbo užmokesčio dydžio užmokestis;
  • už viršvalandinį darbą mokamas 1,75 darbo užmokesčio dydžio darbo užmokestis. Už viršvalandinį darbą poilsio dieną, kuri nenustatyta pagal darbo (pamainos) grafiką, ar viršvalandinį  darbą naktį mokamas dvigubas darbuotojo darbo užmokestis, o už viršvalandinį darbą švenčių dieną — du su puse darbuotojo darbo užmokesčio dydžio užmokestis.
  • Darbuotojų ar pareigybių, kurią viršvalandinis darbas apmokamas viengubu tarifu, sąrašas nustatomas Darbo tvarkos taisyklėse. Darbo santykiams nepasibaigus, kai dėl darbdavio kaltės pavėluotai išmokamas darbo užmokestis ar kitos su darbo santykiais susijusios išmokos, kartu su jomis darbuotojui, turinčiam darbo santykių, išmokami delspinigiai, kurių dydis sudaro 0,09 procento už kiekvieną uždelstą dieną.
  • Darbuotojų darbo apmokėjimo sistema suderinta su UAB „Vilniaus viešasis transportas“ darbuotojo profesine sąjunga, laikantis lyčių lygybės ir nediskriminavimo kitais pagrindais principų.
  • Bendrovė turi teisę iš dalies arba visiškai pakeisti šią sistemą tik suderinusi su UAB „Vilniaus  viešasis transportas“ darbuotojų profesine sąjunga. Su pakeitimais supažindinami darbuotojai ir kiti atsakingi asmenys.
  • Pasirašyti su UAB „Vilniaus viešasis transportas“ darbuotojų profesine sąjunga kolektyvinę sutartį, kurios turinį sudarytų derybose jau sutarti kolektyvinės sutarties projekto punktai ir iškelti streiko reikalavimai.

Skirkite 1.2% GPM Darbuotojų paramos fondui ir 0.6% PS "Solidarumas".
KAIP SKIRTI?