2025 m. liepos 14 d. Lietuvos profesinė sąjunga „Solidarumas” gavo iš Teisingumo viceministro Ričardo Pociaus atsakymą į savo paklausimą dėl Lietuvos kalėjimų tarnybos vadovybės veiksmų.
Viceministras atsakė, kad atlikus tyrimą nustatyta, kad Lietuvos kalėjimų tarnybos direktorius pažeidė naudojimosi tarnybiniu automobiliu tvarką ir padarė įstaigai 2156 eurų žalą.
„Komisija išdavoje pasiūlė pripažinti, kad Tarnybos direktorius padarė nustatytus tarnybinius nusižengimus ir skirti tarnybinę nuobaudą – griežtą papeikimą”, – rašė R. Pocius.
„Teisingumo ministras susipažinęs su Komisijos išvada ir ją įvertinęs, priėmė sprendimą patvirtinti Komisijos išvadą. Artimiausiu metu teisingumo ministras pateiks Lietuvos Respublikos Vyriausybei teikimą dėl Tarnybos direktoriaus patraukimo tarnybinėn atsakomybėn.
Taip pat informuojame, jog dėl kitų skunduose ir pareiškimuose nurodytų pažeidimų Tarnybos direktoriaus atžvilgiu vykdomi kiti tarnybiniai patikrinimai. Apie tyrimų rezultatus suinteresuoti subjektai bus informuoti papildomai”- pranešė Teisingumo viceministras R. Pocius.
Visą atsakymą skaityti žemiau.
Lietuvos teisėsaugos pareigūnų federacijai,
Lietuvos profesinei sąjungai ,,Solidarumas‘‘,
Kauno apskrities policijos ir kitų teisėsaugos
darbuotojų profesinei sąjungai
2025- Nr.
DĖL LIETUVOS KALĖJIMŲ TARNYBOS DIREKTORIAUS VEIKLOS TARNYBINIŲ
PATIKRINIMŲ
Remiantis iš profesinių sąjungų, darbuotojų ir pareigūnų, kitų institucijų gautais skundais dėl Lietuvos kalėjimų tarnybos (toliau – Tarnyba) vadovybės aplaidaus pareigų vykdymo, piktnaudžiavimo, administracinio neūkiškumo, valdymo neefektyvumo bei 2025 m. gegužės 15 d. Teisingumo viceministro tarnybiniu pranešimu, teisingumo ministras 2025 m. gegužės 15 d. įsakymu Nr. 1R-158 „Dėl tarnybinio patikrinimo atlikimo dėl Lietuvos kalėjimų tarnybos direktoriaus galimo tarnybinio nusižengimo“ teisingumo ministro 2025 m. gegužės 5 d. įsakymu Nr. 1R-144 „Dėl komisijos sudarymo tarnybiniam patikrinimui atlikti dėl Lietuvos kalėjimų tarnybos direktoriaus galimo tarnybinio nusižengimo“ sudarytai komisijai (toliau – Komisija) pavedė atlikti tarnybinį patikrinimą dėl Lietuvos kalėjimų tarnybos direktoriaus veiksmų ar neveikimo.
2025 m. liepos 10 d. Komisija pateikė teisingumo ministrui išvadą, kurioje Komisija nustatė:
1) Tarnybos direktorius, pasirašydamas Įsakymą dėl įgaliojimų suteikimo, nepagrįstai, neturėdamas teisinio pagrindo, neteisėtai delegavo direktoriaus prerogatyvoje esančių veiksmų atlikimą – pasirašyti įsakymus dėl Tarnybos tarnybinių lengvųjų automobilių naudojimo taisyklių pakeitimo ir dėl tarnybinių lengvųjų automobilių priskyrimo, įskaitant ir jam pačiam, – Tarnybos kancleriui.
Minėtų funkcijų delegavimas buvo Tarnybos direktoriaus sąmoningas ir tikslingas veiksmas, siekiant apeiti teisės aktų reikalavimus ir tenkinti savo privačius interesus, kadangi Įsakymo dėl įgaliojimų suteikimo pagrindu Tarnybos kancleris tą pačią dieną pasirašė Įsakymą dėl tarnybinių automobilių naudojimo taisyklių pakeitimo, kuriuo dirbtinai, pažeidžiant teisės aktų reikalavimus, buvo sudarytos prielaidos Tarnybos direktoriaus įsakymu spręsti klausimą dėl tarnybinio automobilio Tarnybos direktoriui išdavimo, ir Įsakymą dėl tarnybinio automobilio Tarnybos direktoriui priskyrimo (įskaitant nuvykimą į darbą ir grįžimą iš jo).
Jis veikdamas nesąžiningai ir pasinaudodamas tarnybinėmis pareigomis, pažeisdamas teisės aktuose nustatytus reikalavimus ir procedūras, pasirašydamas Įsakymą dėl įgaliojimų suteikimo, dirbtinai susikūrė sąlygas, kad jam būtų paskirtas tarnybinis automobilis.
Buvo priimtas Elektroninio dokumento nuorašas neteisėtas Įsakymas (pasirašant Tarnybos kancleriui) dėl tarnybinių automobilių naudojimo taisyklių pakeitimo ir neteisėtas Įsakymas (pasirašant Tarnybos kancleriui) dėl
tarnybinio automobilio Tarnybos direktoriui priskyrimo – tokiu būdu Tarnybos direktorius susidarė sąlygas nepagrįstai tenkinti savo privačius interesus.
Tarnybos direktorius suvokė ir siekė, kad Įsakymo dėl įgaliojimų suteikimo pagrindu, norint sukurti nešališkumo užtikrinimo iliuziją, būtent kitam subjektui (šiuo atveju Tarnybos kancleriui) būtų pavesta už Tarnybos direktorių pasirašyti Tarnybos direktoriaus Įsakymą dėl tarnybinių automobilių naudojimo taisyklių pakeitimo ir Įsakymą dėl tarnybinio automobilio
Tarnybos direktoriui priskyrimo, nors Tarnybos kancleris pagal einamų pareigų pobūdį tokių įgaliojimų neturi, o Tarnybos direktorius tokių įgaliojimų, vadovaujantis teisės aktų reikalavimais, suteikti negali.
Tarnybos direktoriaus ir Tarnybos kanclerės veiksmų seka, atliktų veiksmų eiliškumas ir itin trumpi laiko intervalai tarp Įsakymo dėl įgaliojimų suteikimo, Įsakymo dėl tarnybinių automobilių naudojimo taisyklių pakeitimo bei Įsakymo dėl tarnybinio automobilio Tarnybos direktoriui priskyrimo pasirašymo rodo, kad šiuos visus teisės aktus sieja vienas bendras išankstinis Tarnybos direktoriaus sumanymas – ignoruojant teisės aktuose nustatytus reikalavimus prisiskirti tarnybinį automobilį, įskaitant nuvykimą į darbą ir grįžimą iš jo, tokiu būdu pasinaudojant tarnybinėmis pareigomis tenkinti savo privačius interesus.
2) Laikotarpiu nuo 2024 m. rugpjūčio 30 d. iki 2025 m. balandžio 28 d. Tarnybos direktorius neteisėtai naudojosi tarnybiniu automobiliu nuvykti iš namų į darbą ir atgal iš jo, o laikotarpiu nuo 2025 m. balandžio 29 d. iki gegužės 7 d. neteisėtai
naudojosi tarnybine transporto priemone, dėl ko gavo viso 2156 Eur pajamų natūra (2,095.92 Eur (26 199 km) už laikotarpį nuo 2024 m. rugpjūčio 30 d. iki 2025 m. balandžio 28 d. ir 60,08 Eur (761 km) už laikotarpį nuo 2025 m. balandžio 29 d. iki
2025 m. gegužės 7 d.), tokiu būdu padarydamas analogiško dydžio (2156 Eur) žalą Tarnybai.
3) Tarnybos direktorius nevykdė Vyriausybės Nutarimo dėl pavyzdinių taisyklių patvirtinimo 3 punkte numatyto įpareigojimo įstaigų vadovams, t. y. neatnaujino Tarnybos tarnybinių ir netarnybinių lengvųjų automobilių naudojimo tvarkos bei nesuderino šios tvarkos (bei jos pakeitimų) su Teisingumo ministerija, taip pat neužtikrino, kad Tarnybos tarnybinių lengvųjų automobilių naudojimo taisyklių turinys atitiktų Pavyzdines lengvųjų automobilių naudojimo taisykles, patvirtintas Vyriausybės Nutarimu dėl pavyzdinių taisyklių patvirtinimo.
Tarnybos direktorius net ir po Teisingumo ministerijos raginimų, sąmoningai ignoruodamas pasikeitusį reglamentavimą, šių veiksmų neatliko, į Teisingumo ministerijos raginimus peržiūrėti ir pakeisti Tarnybos tarnybinių lengvųjų automobilių naudojimo taisykles, įvertinant pasikeitusias nuostatas, nebesuteikiančias teisės Tarnybos pareigūnams vykti tarnybiniu
automobiliu į gyvenamąją vietą ir iš jos, nereagavo, o priešingai, jų nepaisė, nurodydamas, kad minėtų taisyklių keisti nėra pagrindo.
Dėl to Tarnyboje galiojo ir iki šiol galioja aktualių teisės aktų reikalavimų neatitinkančios Tarnybos tarnybinių lengvųjų automobilių naudojimo taisyklės.
Komisija išdavoje pasiūlė pripažinti, kad Tarnybos direktorius padarė nustatytus tarnybinius nusižengimus ir skirti tarnybinę nuobaudą – griežtą papeikimą.
Teisingumo ministras susipažinęs su Komisijos išvada ir ją įvertinęs, priėmė sprendimą patvirtinti Komisijos išvadą. Artimiausiu metu teisingumo ministras pateiks Lietuvos Respublikos Vyriausybei teikimą dėl Tarnybos direktoriaus patraukimo tarnybinėn atsakomybėn.
Taip pat informuojame, jog dėl kitų skunduose ir pareiškimuose nurodytų pažeidimų Tarnybos direktoriaus atžvilgiu vykdomi kiti tarnybiniai patikrinimai. Apie tyrimų rezultatus suinteresuoti subjektai bus informuoti papildomai.
Teisingumo viceministras Ričardas Pocius