Spausdinti

rimt nark11

2019 m. spalio 30 d. AB „Kelių priežiūra“ profesinės sąjungos „Solidarumas“ pirmininkas Rimtautas Ramanauskas, pavaduotojas Algimantas Medzevičius ir teisininkas Vitalius Jarmontovičius susitiko su Susisiekimo ministru Jaroslavu Narkevičiumi ir viceministru Vladislavu Kondratovičiumi.

Susitikimo metu buvo aptartos svarbios kelininkams problemos ir jų sprendimo būdai.

Ministras pareiškė, kad nėra planų privatizuoti įmonę AB „Kelių priežiūrą“, bet svartoma ją pertvarkyti kitos valstybinės įmonės AB „Lietuvos geležinkeliai“ pavyzdžiu.

Profesinės sąjungos atstovai atkreipė dėmesį, kad vykstant kelio darbams vairuotojai dažnai važuoja viršydami laikinuose ženkluose nurodytus greičio apribojimus, o tai kelia pavojų tuo metu dirbančių kelininkų gyvybei ir sveikatai, bei trukdo greitai ir kokybiškai atlikti numatytus darbus. Deja, policija dažnai tokių pažeidėjų nebaudžia.

Ministras pažadėjo šį klausimą spręsti. Galima paraginti policiją dažniau budėti prie vietų, kuriose vyksta kelio darbai, pastatyti greičio matuoklius, vykdyti visuomenės švietimo akcijas, raginant per žiniasklaidos priemones keisti vairuotojų vairavimo įpročius.

Rimtautas Ramanauskas atskleidė, kad darbuotojai yra pavargę nuo neaiškumų kylančių nuolatos pertvarkant įmonę, o nepaisant struktūrinių pervarkų darbuotojų atlyginimai beveik nepadidėjo, todėl trūksta lėšų darbuotojams skatinti, kad jie norėtų geriau dirbti. Geriausi darbuotojai palieka įmonę, o darbuotojų amžiaus vidurkis yra 50-60 metų.

Ministras prisipažino, kad žino šią problemą. Darbuotojų atlyginimai galėtų būti didesni, bet valstybinės įmonės privalumas prieš privačias įmones yra tai, kad darbuotojams užtikrinamas stabilumas, laiku mokami atlyginimai, sąžiningai elgiamasi su darbuotojais.

Ministerijos lygiu bandoma padėti AB „Kelių priežiūra“, bet tam prieštarauja privačios kelių tvarkymo įmonės, kaltindamos ministerija nelygių konkurencijos sąlygų sudarymu.

Ministras pažymėjo, kad darbuotojų apmokėjimo problemas dalinai padėtų išspręsti kolektyvinė įmonės sutartis. Jis pažymėjo, kad valstybinės įmonės ne tik turi siekti pelno, bet ir atlikti socialines funkcijas.

Rimtautas Ramanauskas ir Algimantas Medzevičius atkreipė ministro dėmesį, kad sujungus valstybines kelių įmones į vieną pasunkėjo viešųjų pirkimų sąlygos ir siūlė jas padaryti labiau lanksčias. Dabar perdegus greiderio lemputei tenka ilgai laukti kol ji bus gauta, todėl stoja visi darbai. Buvo atvejis, kai užsakius greideriui 50 peilių buvo atvežti tik penki peiliai, todėl sulėtėjo visų darbų įvykdymas. Kai kuriose įmonėse darbuotojams trūksta net darbinių pirštinių. Vienintelė techninio aptarnavimo įmonė yra Kaune, todėl kai kuriems labiau nutolusiems įmonės padaliniams užtrunka daug laiko kol jie gauna techninės priežiūrios ir remonto paslaugas.

Algimantas Medzevičius atkreipė dėmesį, kad kelių tvarkymo technika yra sena, o barstytuvai ir greideriai yra labai brangūs.

Ministras Jaroslavas Narkevičius domėjosi kaip sekasi bendrauti su įmonės administracija ir kokį lygį pasiekė derybos dėl kolektyvinės sutarties, kuri iki šiol nesudaryta.

Rimtautas Ramanauskas atsakė, kad su įmonės vadovybe socialinis dialogas vyksta. Profesinė sąjunga stengiasi atsiradusias problemas spręsti diskutuojant įmonės viduje, o ne jas viešinant žiniasklaidoje.

Susitikimo pabaigoje ministras Jaroslavas Narkevičius pareiškė, kad ministerija sisteminių pervarkymų kelių priežiūros veikloje daryti neketina. Svarbiausia, jo nuomone, pašalinti trikdžius, kurie trukdo įmonei sėkmingai dirbti. Jis pasakė, kad profesinės sąjungos iškeltas problemas išgirdo ir pažadėjo padėti jas spręsti. Susisiekimo ministras išreiškė viltį, kad kolektyvinė sutartis bus kuo greičiau sudaryta ir siūlė neužmiršti, kad įmonė turi siekti ne tik pelno. Tačiau kartu paragino darbuotojus neužmiršti, kad jie turi stengtis dėl įmonės ir prisipažino, kad lauks profesinės sąjungos pasiūlymų kaip pagerinti įmonės darbą.