2025 m. balandžio-liepos mėnesiais UAB „Kauno autobusai“ darbuotojų profesinės sąjungos iniciatyva vyko kolektyvines derybos dėl įmonės darbuotojų darbo užmokesčio pakėlimo.
Profesinė sąjunga kovo mėnesį kreipėsi į įmonės Generalinį direktorių, siūlydama darbininkams, energetikams, specialistams nuo 2025 m. gegužės 1 d. padidinti atlyginimus 10% , o nuo liepos 1 d. autobusų ir troleibusų vairuotojams – 10% valandinį tarifinį atlyginimą.
2025 m. balandžio 23 d. buvo sudaryta darbo grupė iš aštuonių narių, kuri nuo pradėjo kolektyvinės derybos.
2025 m. balandžio 30 d. darbdavys ir profesinė sąjunga susitarė įmonės Darbo užmokesčio fondą padidinti 10% ir nuo 2025 m. gegužės 1 d. pakelti darbininkams, energetikams, specialistams atlyginimus.
Profesinė sąjunga taip pat pasiūlė nuo 2026 metų darbuotojams, dirbantiems įmonėje daugiau nei 10 metų, už darbo stažą kiekvienais metais mokėti vienkartinį 300 eurų, o ne 250 eurų priedą. Tačiau šis sprendimas kol kas yra atidėtas.
2025 m. gegužės 30 d. įvyko kitas kolektyvinių derybų susitikimas, kurio metu buvo aptartas autobusų ir troleibusų vairuotojų darbo užmokesčio didinimas. Profesinė sąjunga pasiūlė 11% pakelti vairuotojų tarifinį atlyginimą. Kolektyvinių derybų metu vykusių diskusijų metu įmonės vadovybė sutiko 11% pakelti tik kintamą vairuotojų atlyginimų dalį.
2025 m. liepos 11 d. derybiniame susitikime profesinė sąjunga vėl pasiūlė autobusų ir troleibusų vairuotojams 11% padidinti atlyginimus, 6% pakeliant valandinį tarifinį atlyginimą ir 5 % kintamą atlyginimo dalį, tokiu būdu padidinant kintamą atlyginimų dalį nuo 30% iki 35%. Šalys sutarė, kad šis pasiūlymas bus pateiktas Bendrovės vadovų komitetui.
2025 m. liepos 22 d. vykusiame profesinės sąjungos susitikime su Bendrovės vadovų komiteto nariais Generalinis direktorius pranešė, kad pateiktą profesinės sąjungos siūlymą aptarus su Kauno miesto savivaldybe ir Bendrovės valdyba nuspręsta autobusų vairuotojams atlyginimus pakelti 8%, o troleibusų vairuotojams 15 %.
Buvo pateikti skaičiavimai, rodantys, kad toks atlyginimų padidinimas kiekvieną mėnesį iš įmonės pareikalaus papildomai 180 tūkst. eurų. Tai sudarytų 900 tūkst. eurų 225 metams, o 2026 m. – 2 mln. eurų. Tuo tarpu planuojama, kad įmonė 2025 m. patirs apie 0,5 mln. eurų nuostolį.
Profesinei sąjungai nesutikus su pateiktu pasiūlymu derybas buvo galima tęsti toliau, tačiau atsižvelgiant į tai, kad šiuo metu įmonėje trūksta aštuonių autobusų ir net 35 troleibusų vairuotojų, kurių darbas yra sudėtingesnis, profesinė sąjunga pritarė pateiktam pasiūlymui, kuris leis jau nuo 2025 m. rugpjūčio 1 d. visiems vairuotojams gauti padidintus atlyginimus.
Komentuodamas kolektyvines derybas profesinės sąjungos pirmininkas Bronius Bučelis sakė: „Nors pavyko padidinti atlyginimus visiems darbuotojams, autobusų vairuotojai nėra patenkinti, kad troleibusų vairuotojų atlyginimai nuo šiol bus aukštesni nei autobusų vairuotojų. Tačiau tikimės šį klausimą išspręsti ateityje.
Kolektyvinių derybų dėka jau pavyko pagerinti darbuotojų darbo ir apmokėjimo sąlygas daugelyje sričių.
Primenu, kad dar 2024 m.profesinei sąjungai pasiūlius buvo susitarta už darbo stažą įmonėje skirti autobusų ir troleibusų vairuotojams priedus, kurie yra pradėti mokėti šiemet.
Dabar vairuotojai kiekvienais metais gauna 500 eurų vienkartinį priedą už 5-10 m. darbo stažą, 750 eurų – už 10-15 m. darbo stažą ir 1000 eurų už didesnį nei 15 m. darbo stažą įmonėįe.
Kitiems darbuotojams tokie priedai už darbo stažą mokami kas penkeri metai. Todėl ketiname tęsti kolektyvines derybas, kad šiems darbuotojams, kurie išdirbo įmonėje daugiau nei 10 metų, priedai už darbo stažą irgi būtų irgi mokami kiekvienais metais. Taip pat ruošiamės derėtis dėl Darbo tvarkos taisyklių atnaujinimo, kurios buvo patvirtintos dar 2016 metai. Darbo dar daug. Neketiname sustoti“.
Paskutinį sykį vairuotojams atlyginimas buvo keltas 2024 m. liepos 1 d. ir buvo padidintas 10% .