Ar kada nors bus galima ramiai ir kūrybiškai dirbti švietimo sistemoje?

autorius Ričardas

Daug diskutuojama ir rašoma apie laukiamas naujoves švietime. Mokytojai kalba apie dideles iškylančias problemas, o Švietimo ministerijos atstovai ramina ir vis žada naujus mokymus rugsėjo mėnesį, nes dabar vykstantys seminarai neatneša daug naudos mokytojams.  Rugsėjo mėnesį jau prasideda ugdymo procesas. Reiškia turi būti parengti ilgalaikiai planai, kaip ir ko bus mokoma, kaip vyks mokinių vertinimas. O kaip mokytojams jaustis, kai nėra nei iš ko mokyti, nei kaip vertinti mokinių kompetencijas.  Darbas mokyklose tikrai taps sudėtingesnis ir pareikalaus didesnio pasiruošimo pamokoms.

Šiais ir kitais klausimais Švietimo ir mokslo profesinės sąjungos „Solidarumas“ nariai diskutavo susitikime su Švietimo viceministru Ramūnu Skaudžiumi, Švietimo ministerijos ugdymo departamento direktore Jolanta Navickaite ir su Bendrojo ugdymo departamento vyriausiąja  specialiste Kristina Valantiniene. Šis susitikimas neatnešė mokytojams aiškumo. Tik vėl buvo girdimi pažadai ir priminimas, kad mokytojas privalo ruoštis visada ir viską jis gali, net naujoviškai mokyti iš senų vadovėlių, ruošti pamokų medžiagą, naudodamasis skaitmeninėmis priemonėmis. Reiškia kiekvienas mokytojas tampa super aukštos klasės specialistu, galinčiu vos ne vadovėlį parašyti pagal naująsias programas. Tuomet iškyla klausimas, kodėl atlyginimas visai neatitinka švietimo darbuotojo kvalifikacijos, t.y. žymiai mažesnis.

O paklausus apie naująsias programas, kodėl neišdiskutuota ir neaptarta tų mokyklų, kurios dalyvavo pilotiniame projekte, patirtis, pastebėtos klaidos, susitikimo dalyviai išgirdo, kad ateityje bus apibendrinta. Švietimiečiai tokių naujovių dar nematė. Klaidas nuo rugsėjo mėnesio darysime visi (dirbantys ir besimokantys 3,5,7,9 ir 11 klasėse), o be klaidų neaišku kada pradėsime – po vienerių, dvejų, o gal ir trejų metų. Kas laukia 11-tokų (3-iokų gimnazijose), kurie kitais metais laikys tarpinius įvairių dalykų egzaminus. Jokios patirties nėra, kaip juos paruošti? Ar ne žaidžiame vaikų likimais?

Susitikimo pabaigoje šiek tiek buvo užsiminta ir apie įtraukųjį ugdymą. Pasak ministerijos atstovų, mokytojų padėjėjų daugėja. Iš lėto sprendžiamas švietimo pagalbos specialistų klausimas.                 Tačiau ta problema sprendžiama ne taip, kaip laukia švietimo įstaigos. Tiek mokytojų padėjėjų, tiek švietimo pagalbos specialistų nevilioja didžiuliai krūviai. Mažas atlyginimas nevilioja ir baigusių tik vidurines mokyklas padėjėjų. Būtent tokio išsilavinimo žmonės gali dirbti padėjėjais.   O ir mokytojams, ugdantiems vaikus su įvairiomis negaliomis, mokama labai nevienodai. Kaip švietimo įstaigos vadovas supranta, taip ir taiko ministro įsakymą apie darbą sudėtingomis sąlygomis ir koeficiento padidinimą.        

Kur skuba Švietimo, mokslo ir sporto ministerija? Užsibrėžė atlikti tokias dideles reformas, o dabar, matyt, specialistai neaprėpia darbų gausos. Taigi, mokytojų „tuštėjimo“ metu verčiamas švietime naujas neaiškus puslapis.

Švietimo ir mokslo profesinės sąjungos „Solidarumas“ informacija

Skirkite 1.2% GPM Darbuotojų paramos fondui ir 0.6% PS "Solidarumas".
KAIP SKIRTI?