Streikuojantys vairuotojai susitiko su įmonės vadovu

autorius Ričardas

2022 m. gruodžio 5 d. UAB įmonės UAB „Vilniaus viešasis transportas“ vairuotojai pradėjo neterminuotą streiką, nes 2022 m. lapkričio 14 d. šios įmonės vadovybė  vienašališkai ir be jokio teisinio pagrindo, neišnaudojus visų mediacijos galimybių, prieš terminą nutraukė derybas dėl kolektyvinės sutarties ir ketinimų protokolą, taip šiurkščiai pažeidė jame nustatytas nutraukimo sąlygas ir šalių prisiimtus įsipareigojimus, taip sulaužant anksčiau šalių sutartas streiko sustabdymo sąlygos.

Anksti ryte, 7.30 val. streikuojantys vairuotojai susirinko įmonės patalpose Verkių gatvėje Nr. 52. ir aptarti savo veiksmus bei pasidalinti žiniomis. Prie streiko, prisijungė daugiau vairuotojų nei buvo tikėtasi.

Įvairių profesinių sąjungų nariai ir profesinėms sąjungoms nepriklausantys vairuotojai palaikė streiko reikalavimus, kuriuos iškėlė Algirdo Markevičiaus vadovaujama UAB „Vilniaus viešasis transportas“ profesinė sąjunga ir atsisakė dirbti.

Palaikyti streikuojančių atvyko Lietuvos profesinės sąjungos „Solidarumas“ pirmininkės pavaduotojai Rimtautas Ramanauskas, Ričardas Garuolis, generalinė sekretorė Daiva Kvedaraitė, koordinacinės tarybos nariai Gintaras Čiužas ir Mindaugas Balsys.

A.Markevičius paneigė viešojoje erdvėje skleidžiamą klaidingą informaciją, kad profesinė sąjunga reikalauja neįmanomų dalykų, nes, pasak jo, profesinė sąjunga nori tik pratęsti tą pačią kolektyvinę sutartį, kuri iki šiol galiojo.

Ypač vairuotojus piktino, kad UAB „Vilniaus viešasis transportas“ vadovybė, nepaisant profesinės sąjungos prieštaravimų, ketina vienašališkai direktoriaus įsakymais įvesti neskaidrią darbo apmokėjimo tvarką, pagrįstą taškų sistema, kuri sudarytų sąlygas vadovų piktnaudžiavimams kiekvieną mėnesį kiekvienam vairuotojui nustatyti skirtingus atlyginimus, vadovaujantis savo subjektyviais vertinimais arba reikalavimais, kuriuos įgyvendinti dėl darbo specifikos bus neįmanoma.

Įvedus „komandinio“ darbo reikalavimus, kurių kriterijai yra neaiškus, vadovai turės galimybes grasindami sumažinti atlyginimą versti darbuotojus dirbti viršvalandžius, nors jau dabar vairuotojai persidirba ir serga įvairiomis profesinėmis ligomis, miršta gana jauname amžiuje, neretai ir darbe bei mažinti atlyginimus dėl kitų vairuotojų pažeidimų.

Atėjusį įmonės generalinį direktorių Darių Aleknavičių vairuotojai pasitiko šūksniais „Gėda!“.

Į klausimą kodėl įmonė vienašališkai pasitraukė ir derybų dėl kolektyvinės sutarties ir taip sukėlė streiką direktorius atsakė, kad į šį klausimą jis neatsakys! Jis taip pat negalėjo atsakyti į klausimą kiek pastaruoju metu padidėjo savivaldybės skiriamas apmokėjimas už kilometrą nuvežus keleivius. Jis neatsakė ir kodėl tris kartus padidinus finansavimą įmonei vairuotojų atlyginimai beveik nedidėjo.

Vairuotojai labai aiškiai ir griežtai vadovui pasakė, kad  jie grįš į darbą tik tada, kai bus pratęsta kolektyvinė sutartis su aiškia atlyginimų nustatymo sistema, o atlyginimai bus indeksuojami taip kaip kolektyvinėje sutartyje nustatyta t.y.  kasmet visiems darbuotojams didinti 10 proc.  ir atsižvelgus į metinę infliaciją.

D. Aleknavičius pakvietė profesinių sąjungų atstovus tą pačią dieną susitikti, kad būtų aptarta išspręsti iškilusius klausimus.

Į susitikimą atvykę Seimo nariai Aidas Gedvilas ir Lukas Savickas, kurie kelia savo kandidatūras į Vilniaus miesto merus, pareiškė savo tvirtą palaikymą streiko reikalavimams.

Streikuojantys vairuotojai atsakė į gausius žurnalistų klausimus.

Daugiau nuotraukų žiūrėti čia ir čia

Skirkite 1.2% GPM Darbuotojų paramos fondui ir 0.6% PS "Solidarumas".
KAIP SKIRTI?