Transporto darbuotojų prisitaikymas dirbti darnioje darbo rinkoje

autorius Solidarumas

Šio projekto ribose 2014 m. gegužės 15 d. Biržuose buvo organizuota apskritojo stalo diskusija: „Darbuotojai už darnią plėtrą. Regioninis aspektas“. Diskusijos tikslas buvo  identifikuoti keleivių pervežimo problemas.  Biržai buvo pasirinkti todėl, kad rajone autobusų parkas  pasenęs, prasti keliai, pagrindinės pajamos- moksleivių pervežimas, sklando gandai apie parko pardavimą Estijos bendrovei, dėl ko čia lankėsi Estijos ambasadorius.

Tuo pat metu keleivių pervežimas atskiruose rajonuose organizuotas skirtingai, paslaugos skaldomos ir privatizuojamos, Kaune  keleivius vežioja  mikroautobusai, kurių  judėjimą keleivis gali matyti savo  mobiliajame telefone, o Vilniuje mikroautobusai staiga išnyko nepastebėti, kai pradėjo važinėti greitieji.

Diskusiją pradėjo LPS „Solidarumo“ pirmininkė Aldona Jašinskienė. Biržų rajono merės pavaduotojas Stasys Valiukas užtikrino, kad informacija apie parko pardavimą nebus slepiama, bus organizuotas viešas konkursas. Pramonininkų konfederaciją atstovavęs  Prof.., Dr. Hab. Jurgis Staniškis kalbėjo apie regionų integruoto vystymosi transporto politiką, LR Aplinkos ministerijos Ekonomikos ir tarptautinių ryšių departamento Strateginio planavimo skyriaus vedėja  Rūta Klimaitė kalbėjo apie ekologišką transportą, Vidaus Reikalų ministerijos Regioninės politikos  departamento vyriausiasis specialistas Andrius Valickas kalbėjo apie regioninės politikos prioritetus.

Tauragės autobusų parko direktorius Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ viceprezidentas Rimantas Martinavičius apžvelgė rajonų autobusų parkų problemas. Socialinės apsaugos ir darbo misterijos Darbo rinkos skyriaus vedėja Nijolė Dilbienė apibendrino regionines užimtumo ir bedarbystės problemas.

Lietuvos vežėjų profesinės sąjungos pirmininkas kalbėjo, kad daugelis viešojo transporto vairuotojų, šilumvežių mašinistai, lakūnai, ir kiti kurie dėl streso   praradę sveikatą nesulaukia darbe pensinio amžiaus, kuris pagal ES reikalavimą  yra didinamas. Tokie darbuotojai ES šalyse į amžiaus pensiją išleidžiami anksčiau ir orios pensijos jiems mokamos  iš profesinių pensijų kaupimų fondų, išskyrus Lietuvą kurioje nors ir priimtas Profesinių pensijų kaupimo įstatymas Nr. X-745, (nauja redakcija įsigaliojo nuo 2012 m. sausio 1 d.), tačiau neįsteigtas nei vienas profesinių pensijų kaupimo fondas net tiems kuriems iki 1995 m. buvo taikomos amžiaus ir pensinio stažo lengvatos už darbą kenksmingose sąlygose. Privatizavus sanatorijas praradę darbe sveikatą  neteko valstybės remiamos tinkamos profesinės reabilitacijos. 

„Solidarumas“ privertė Seimą priimti įstatymą privalomai drausti visus darbuotojus nuo nelaimingų atsitikimų darbe  ir profesinių ligų. Mes pajėgūs išprievartauti Vyriausybę ir Sodrą tiems žmonėms įsteigti profesinių pensijų kaupimo fondus ir nesiūlyti jiems 5 metus iki pensijos imti priešlaikinę pensiją, kuri iki gyvos galvos yra ženkliai mažesnė.

Diskusijose dar kalbėjo  Panevėžio teritorinės darbo biržos Biržų skyriaus vedėja Laima Kudukienė, Jaunimo profesinės sąjungos „Solidarumas“ pirmininkas Donatas Mizaras, Biržų rajono savivaldybės jaunimo reikalų koordinatorius Merūnas Jukonis, Lietuvos autotransporto profesinės sąjungos pirmininkas Jonas Petraška, Tauragės ir Biržų autobusų parkų darbuotojų profesinių sąjungų „Solidarumas“  pirmininkai – Aleksandras Mangirdas ir Gintaras Grigas.

Renginį moderavo Europos ekonomikos ir socialinių reikalų komiteto II grupės Viceprezidentė Daiva Kvedaraitė ir Audrius Cuzanauskas, projekto koordinatorius, Lietuvos vežėjų profesinės sąjungos „Solidarumas“ pirmininko pavaduotojas.

Skirkite 1.2% GPM Darbuotojų paramos fondui ir 0.6% PS "Solidarumas".
KAIP SKIRTI?